23. januar 2013

Planer og tanker om gutterommet

Tankene mine går for tiden mye til disse to barnerommene som skal innredes, og spesielt Philip sitt gutterom, hvor vi naturlignok må anskaffe alt nytt. Jeg var lenge usikker på hvilken "stil" det skulle være i, og det har blitt gjort mange søk etter inspirasjon på det store interenettet. Per dags dato er rommet malt i antikkhvite vegger med èn lilla kontrastvegg, og klassisk hvit i tak og lister. Jeg har hele veien tenkt å male veggene i en lysegrå-ish farge, med en kontrastvegg enten i tapet eller maling. I går fikk jeg endelig bestemt meg for veggfargene, etter at jeg sendte inn et spørsmål på Jotun Lady sin facebookside. Fargen som heter Gustaviansk Blå er veldig rolig, fin og passer like godt til en nyfødt som til en eldre gutt, men jeg klarte virkelig ikke å bestemme meg for hvilken farge som er en god match til denne. Jeg skrev at jeg ville at den skal være grå, men samtidig varm, og at den skal passe til babyblå, samtidig som at det etterhvert kan "sprites" litt opp med turkise detaljer. Etter noen få minutter fikk jeg svar fra ei som er god på fargekombinasjoner, om at 4109 Gustaviansk Blå er veldig fin sammen med en grå farge med litt beige i som heter 0552 Tudor, og at begge disse passer godt sammen med Klassisk Hvit (som vi har i tak og på lister). DA var det avgjort!


Slik blir altså fargene på veggene.
 
Emrik gardiner fra Princess. Enkle, fine gardiner med stjerner og striper. Med 40% rabatt (januartilbud) betalte jeg den nette sum av 238,- for to lengder!!

Emrik pyntepute fra Princess

5x stjerneknagger fra Kids Consept er kjøpt inn, og kommer til å bli en fin kontrast til de grå og blå veggene. Kjøpt på lekmer.no

2x stjernekleshengere for søte små antrekk. Kjøpt på lekmer.no

Elsker denne serien til Teddykompaniet. Sienna elsker alle koseklutene sine derfra, og jeg falt veldig for denne høydemåleren, i tillegg til masse annet. Den er nå på tilbus til 199,- (før 249,-) på lekmer.no

Marius sengesett fra Princess, i størrelse 65x80 siden vi skal bruke vugga de første månedene. Fant også ett utrolig fint sengesett i 65x80 på Barnas hus som jeg har kjøpt - det er lyseblått med hvite stjerner på, og passer perfekt inn på barnerommet.

Lystett, blå rullegardin med stjerner på, fra Princess skal kjøpes inn neste måned

Denne boka ønsker vi til Philip. Har en slik i rød til Sienna, og den er super å fylle inn gode minner og milepæler i. Har akkurat det som trengs.

Heklet gulvteppe fra Sebra står på ønskelisten. Sienna har dette fine gulvteppet i lilla.

En tykk og solid sengekant i Blå Patch fra Sebra står også høyt på ønskelisten, til han skal ta over sprinkelsenga etter Sienna

Patch sengetøy i 100x140 fra Sebra ønskes også. Sienna har dette i lilla :)

Dette var altså litt av de tingene vi har kjøpt inn, og hva som står på handle-/ønskelisten. I starten blir nok rommet veldig babyblått, men med tiden så vil de spreke barnlige fargene sprite opp rommet litt... Tror at det blir et fint utgangspunkt for et tøft gutterom! Vi kommer til å kjøpe et PAX-skap som er 50cm bredt og 236cm høyt med hvit dør som han skal ha på rommet sitt. Vil ha muligheten til å henge opp Philips skjorter og Siennas kjoler, siden Sienna "bare" har en kommode.
 
Jeg har også veldig lyst til å få tak i noen stjerner i forskjellige størrelser i umalt treverk. Tror det kan bli stilig å male de i forskjellige hvit-, grå- og blånyanser og klistre de på veggene for litt effekt. Har kjøpt inn trebokstaver i PHILIP som skal males og henges opp, akkurat som jeg har gjort på rommet til Sienna - er veldig fornøyde med de!
 
Nå som Ken har vært så flink til å montere downlights og stikkontakter på rommet til Sienna, gjenstår det bare å male vinduskarmen (noe som frister lite i 23 minusgrader!!), og så skal KEN flytte de store tingene, mens jeg kan pusle med alt annet, i bekkenets tempo - ikke noe mere "skal bare" her i gården...

Ingen kommentarer: