2. desember 2009

Moren min er mesterkokk


...hvertfall i mine øyne! Moren min heter Trine og er en ganske så moderne og kul mamma. Selvom jeg kanskje sa det stikk motsatte for 10 år siden, så syns jeg faktisk hun er moderne og kul. Hvor mange 45 år gamle mødre har 4 blogger, hvorav to matblogger, en privatblogg og en fotoblogg, og er mor til en gutt på 17 måneder? Det har seg slik at mamma er kjempeflink på kjøkkenet, og lager all slags mat, og gjerne gourmet. Uansett hva hun lager, så smaker det godt, og det beste med det er at hun elsker å lage mat. Etter å ha sett på Hellstrøm denne høsten har jeg lært at maten smaker bedre når det er laget med kjærlighet - og det er mammas mat.

Da jeg var liten spurte jeg mamma om hun kunne "lage slik mat som normale mammaer lager?". Det betød ikke at jeg ikke likte maten hennes, men at jeg kanskje savnet de helt enkle fiskepinnene? Jeg vet egentlig ikke hva jeg mente. Jeg har hvertfall lært meg å smake på masse forskjellig, og har på denne måten lært meg å like det også - og det setter jeg stor pris på den dag i dag (selvom min bedre halvdel ikke liker grønnsaker og andre matsorter, noe som begrenser matbordet veldig mye).

Jeg besøker ofte mammas matblogg. Hvorfor ha bokhylla full av kokebøker, når man jeg kan gå klikke meg inn på mammas matblogg, som er ryddig, fin og tar for seg de fleste oppskrifter? Og er det noe jeg lurer på, så ringer jeg bare. Mamma oppdaterer matbloggen sin ofte med flotte bilder av rettene, og har et høyt besøkstall. Hun har fått flere tilbud fra folk som har vært følgere av bloggen hennes, og har blitt invitert på blant annet vin- og cognaqkurs. For et par uker siden fikk hun til og med mail fra Rubicon TV3, som oppfordret mamma til å søke på det nye programmet, Masterchef, som skal ledes av Eivind Hellstrøm i 2010. Mamma takket dessverre nei, noe jeg og søsteren min syns var uhørt!

Jeg anbefaler alle til å ta en titt på mammas matblogg, du finner garantert noe som frister! I desember har hun satt i gang en "julekalender" for matgladefolk, hvor hun daglig skal legge ut nye oppskrifter, eller dra i gang konkurranser. På julaften skal hun trekke ut en heldig vinner av et gavekort på Kitch'n verdt 400,- blant de som har kommentert innlegg eller linket til matbloggen hennes på egen blogg.

Bildet er hentet fra matbloggen til mamma.

1 kommentar:

Trine ;) sa...

Åååå, du er nå god da, jenta mi!

En liten rettelse; jeg har bare en matblogg, ikke to. Det får holde med en!

Gleder meg til vi skal bake neste helg!

Klem fra mamma ;)